9 augustus 2005

De onrust zelve

Kennen jullie dat gevoel?
Het gevoel dat je zin ergens in hebt, maar niet goed weet waarin? Het gevoel dat je iets zoekt, maar het niet kunt vinden? Het gevoel dat je iets voelt, maar niet goed weet of het nou blijdschap op verdriet is? Het gevoel dat je zin hebt om je bed in te gaan, maar tegelijkertijd ook rondjes zou kunnen rennen in de straat om energie kwijt te raken?

Onrust dus. Zo'n aanval heb ik wel eens, en zelfs wat ik dáárvan vind weet ik niet. Het voelt prettig, maar ook absoluut niet. Nu ook. Ik ben al de hele middag aan het rondlopen in huis, doe dingen even, heb dan geen zin meer, ben nog veel meer dingen even van plan om het daarna meteen af te blazen, omdat ze waarschijnlijk toch niet leuk genoeg gaan zijn. Ik eindig telkens bij de tv of achter mijn laptop of in de keuken, zoekend naar wat te eten. Niet dat ik daar wel vind wat ik zoek, maar het is tenminste iets..

Soms eindigen die aanvallen doordat ik éindelijk doorheb wat ik zo mis/nodig heb, vaak eindigen ze als ik 's avonds in slaap val en ben ik de ochtend erna vergeten dat ik me zo raar voelde de dag ervoor.
Ik hoop dat ik vanavond nog ergens het licht zie, want het is gewoon veel leuker om te doen waar je zéker weten zin in hebt.

Geen opmerkingen: