1 december 2008

Potloden-kleptomanen

Toen ik las dat het stelen van zoveel mogelijk Ikeapotloodjes per Ikeabezoek tegenwoordig hip is onder bepaalde groepen van de bevolking, waren er een aantal dingen die ik me afvroeg:

Waar je 8374 potloodjes voor nodig hebt bijvoorbeeld.
En of dit mensen zijn die na een treinreis thuiskomen met 10 sp!tsen, 15 metro's en 25 maal de pers.
En misschien ook mensen die hun suikerpot, peperbus en zoutvat aanvullen met van die kleine restaurantzakjes.
Of dezelfde mensen als de mensen die stukjes kaas van de proefplateau's in de supermarkt meenemen voor thuis?
Daarnaast: of deze mensen ook nog andere hobby's hebben.
En ook of dit de meest onschuldige vorm van kleptomanie is.
Maar vooral: waarom laten ze de gratis meetlinten hangen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze laten het meelint liggen omdat ze anders geconfronteerd worden met het feit dat hun potloodje steeds kleiner gaat worden. Dat versterkt hun angst en dan moeten ze er nóg meer hebben.

Waarom een potlood zo belangrijk is? En waarom ze zo veel gratis dingen nodig hebben? Simpel: ze zijn krenterig! :P

Wat een vragen zeg =)

Sana zei

Ik zou nooit een meetlint meenemen, omdat ik thuis -net als iedereen- een hartstikke mooie heb. Potloden heb je echter nooit genoeg :-) .