24 oktober 2009

Droomverhaal.

Mensen die mij goed kennen, weten dat ik ooit een boek wil schrijven. Dat een uitgeverij, ergens in de komende tientallen jaren van mijn leven, mijn boek gaat uitgeven. Maar dat de inspiratie tot nu toe wat ontbreekt. Ik hoef er niet beroemd mee te worden ofzo. Maar dat mag natuurlijk wel. En ook niet rijk. Maar mag ook wel. Als het boek er maar komt. Het is gewoon een levensdoel, ofzo.


Toen ik vanmorgen wakker begon te worden, stond de droom die ik net aan het beleven was me nog helder voor ogen. Een aparte droom, boeiend verhaal. In een half wakkere toestand fantaseerde ik wat verder. Ik besloot dat ik mezelf zojuist een mooi cadeau bij elkaar had gedroomd. Met wat uitwerking en een hoop verbeeldingskracht toegevoegd was daar het plot van mijn boek. Mijn boek! Enthousiast mijmerde ik wat verder. Eindelijk kon ik mijn boek schrijven! Mijn geluk kon niet op tijdens die eerste 5 minuten van deze dag. Nagenietend van mijn openbaring bleef ik nog even onder mijn dekens liggen en gleed weer wat weg richting dromenland. Na wat slechts twee seconden leken deed ik mijn ogen weer open en ontdekte met een schok dat ik mijn laatste gedachte niet kon terughalen. En hoe wakkerder ik werd, hoe vager mijn herinneringen werden; hoe harder ik probeerde na te denken, hoe ongrijpbaarder mijn droom werd. Tot er weinig meer van over was...

Het was iets met een meisje.


En een ander meisje...


en...


???

3 opmerkingen:

Sana zei

Herkenbaar. Uiteraard.

'Ooit staat er op mijn plank een boek van mezelf.'

Jaja.
En ook al zo vaak bijna begonnen. En net zo vaak weer gestopt.
Jaja.

Alles heeft z'n tijd. Daar geloof ik in.
Of: daar wil ik in geloven.

Mochten we ooit samen gaan werken, dan gunnen we elkaar gewoon omstebeurt een vrij schrijfweekje ;) . Huren we zo'n bungalow op Texel...

Anoniem zei

Het blijft een beetje stil..

Jammer, want je schrijft erg leuke blogs!

Nathalie zei

Heb toevallig afgelopen tijd wat inspiratiemomentjes gehad, en toen al wat kladjes volgeschreven. Dus op korte termijn zou er 'zómaar' weer wat nieuws kunnen verschijnen!