7 december 2007

Toch niet machteloos?

Herinneren jullie je dit logje nog?

Het gaat over het vak seksuologie, waar ik me vorig jaar onmogelijk voor in kon schrijven, omdat de grens van 120 cursisten al binnen 7 minuten was bereikt. Ik was boos, geïrriteerd en verontwaardigd, zoals de titel van dat logje ook al zei en heb een flinke klachtenmail gestuurd.
Ik kreeg uiteindelijk als reactie: 'sorry, het is nou eenmaal zo'. Héél frustrerend. Maar ja. Daar kan je als machteloze student weinig aan doen.


Echter: misschien heb ik meer macht dan ik dacht. Of misschien hebben ze daarna nog eens 50 klachten binnen gehad en heeft dát zijn invloed gehad...
Hoe dan ook: dit jaar is er geen inschrijvingslimiet voor het vak. Iedereen mag mee doen, iedereen mag zich inschrijven.
Er wordt naar ons geluisterd. Er wordt écht geluisterd naar wat wíj vinden!
Écht wel fijn...

1 opmerking:

M. zei

Ontzettend fijn inderdaad om te merken dat er echt wat met de klachten gedaan wordt. Wij hebben regelmatig hetzelfde probleem met vakken die gegeven worden in de vrije ruimte waar je een aantal studiepunten moet halen.
De echt leuke dingen zitten snel vol dus dan moet je soms toch iets doen waar je weinig mee hebt.
Toch proberen ze wel ook een beetje mee te denken en waar het lukt geven ze de betreffende trainingen gewoon dubbel.

Verder is het bij ons een zootje momenteel qua afstuderen. Veel dingen die niet kloppen maar echt veel verandering lijkt er niet te komen na de klachten brief die we gestuurd hebben en een gesprek dat er is geweest.

Wanneer begin dat vak voor jou? en is het een dag of is het echt een vak voor langere periode?

Succes ermee in ieder geval!