23 juni 2005

MOF

Nee. Ik doel niet op onze buren. Die zijn inmiddels al lang genoeg hiervoor uitgemaakt.
Ik ga dit woord een nieuw leven inblazen. Momenteel is het nog een afkorting, maar over een paar jaar zal iedereen mof zeggen en niet meer denken aan die Duitsers, maar aan die personen die moeilijke woorden en lange zinnen gebruiken om geen antwoord te geven op vragen die hun wel gesteld worden.
MOF staat namelijk voor Mooie Ontwijkende Formuleringen.
Een manier van antwoorden die ik me al lang geleden eigen heb gemaakt. Zo lang geleden dat hij vastgeroest zit in mijn systeem en er niet makkelijk meer uit kan, wat weer veel ergernis bij anderen veroorzaakt, want voordat ik begrepen word, zijn mijn gesprekspartners al snel een kwartiertje verder. Als iemand iets aan mij vraagt waarmee ik me tijdens het beantwoorden enigszins kwetsbaar op zou kunnen moeten gaan stellen, komt er al snel een zeer politiek correct antwoord uit mijn mond waarmee ik niets zeg, ongeacht het aantal woorden in mijn reactie. Ik bouw op die manier zekerheid in, zodat ik me altijd uit moeilijke situaties kan redden. Ik ben niet de eerste en enige die dat doet, weet ik. Ik ben wel de eerste en enige die er een toepasselijke term voor heeft bedacht en bij deze plak ik er dan ook een © aan vast. MooieOntwijkendeFormuleringen©.
Later zal iedereen dit woord gebruiken en als men zich afvraagt hoe dit woord is ontstaan zal men bij mij uitkomen. Ik zal beroemd worden en geïnterviewd en natuurlijk rijk. Ik zal les gaan geven in het ontwikkelen van deze mogelijkheid tot antwoorden en mijn volgelingen zullen mij dankbaar zijn voor de levenswijsheid en ook de daardoor verkregen levensvreugde die ik bereid ben aan hen te leren. Nadat mijn boek wat ik tegen die tijd geschreven zal hebben is vertaald in 83 talen en een wereldwijde bestseller is geworden, zal ik op tournee gaan en op veel plaatsen mijn ervaringen delen. Ik schrijf dus geschiedenis nu. En jullie hebben de primeur.
Doe er je voordeel mee, maar vergeet dat ©-tekentje niet. Die is van mij.

(Dit natuurlijk allemaal in een omgekeerde wereld, waarin vragen ontwijken als positief wordt gezien..)

Geen opmerkingen: