19 september 2007

Winkelen!

Kennen jullie dat?
Dat je dus écht geen geld hebt, en door onze menselijke wat-je-niet-kan-hebben-wil-je-des-te-meer-eigenschap, kwijlend boven álle reclameblaadjes waarin kleding te vinden is hangt en je wanhopig moet realiseren dat je van het aantal euro's op je rekening nog niet eens een halve sjaal kan kopen?

Nou, ik dus wel. Toen de 'autumncollection' catalogus van de H&M gisteren in mijn postvakje lag, heb ik zeker een half uur besteed, aan het pagina voor pagina doorspitten van deze gids. Ik wilde álles hebben wat ik zag, en had de meest hippe ideeën qua combinaties met mijn huidige garderobe.
Hetzelfde geldt voor etalages. De winkels ga ik niet eens in hoor... maar de paspoppen die hun outfit achter die grote ramen staan te showen trekken ondanks mijn blutheid al mijn aandacht. Gehypnotiseerd stel ik mezelf voor in de leuke setjes die zij dragen en in mijn hoofd staat alles goed en loop ik als een echt model in die kleren rond.
Inmiddels ben ik al zeker een maand platzak en heb ik er een symptoom bij. Dat krijg je als je blutheid chronisch lijkt te worden. Het zijn namelijk niet alleen de kleren uit de reclamefolders en de etalages die ik wil hebben.. nee hoor. Ook als geen van die twee dingen in de buurt zijn ben ik in stilte aan het 'winkelen'. Iedere voorbijganger op straat, elke vriendin die ik zie en alle klanten die ik op mijn werk help bekijk en keur ik van top tot teen. In gedachten pas ik hun spijkerbroeken en zie ik mezelf in hun jassen lopen. Wéér wil ik alles hebben. En wéér moet ik beseffen dat ik al die mooie kleren uit mijn hoofd moet zetten.
Wat een marteling.

Godzijdank krijg ik morgen huur- en zorgtoeslag, aanstaande maandag studiefinanciering en volgende week woensdag salaris. Dus als jullie me zoeken daarna... ben ik winkelen!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Vergeet je van al dat geld dat binnen komt stromen dan niet ook eerst je huur, je verzekeringen, je telefoon, sport, school etc. te betalen?

Oh en zorg ook dat je wat apart houdt om eten van te kunnen kopen (en wat meer dan de 6 euro van afgelopen maand waar je het nog drie weken mee moest doen :P).

En met wat er overblijft: Shopse!!
En geef maar een gil als je hulp nodig hebt (A)

Anoniem zei

En toch, op de een of andere manier, blijk je toch nog gewoon te kunnen eten..... is dat nou zo'n wonder, waar niemand in gelooft, heb je stiekem een geldboompje, of zou het komen omdat je terugkrijgt, wat je geeft: aandacht en zorg?

liefs
mama

Anoniem zei

Herkenbaar. Vooral dat boek van H&M (en de website) deden het errug goed toen ik bij RV was... ;) Ook nu nog geldproblemen, het probleem is vooral ook dat er bij mij niets binnenkomt en dat het nog even bij kwijlen en kijken blijft... ;)
Heel veel plezier met winkelen! x

Anoniem zei

Wat heb je inmiddels allemaal gekocht voor leuks?

Nathalie zei

Nee... nog niets. Heb me nog niet goed genoeg gevoeld deze week om te gaan winkelen.
Maar vanaf donderdag zijn het de 'doldwaze dagen' bij de bijenkorf. Misschien dat ik daar eens ga binnenlopen (lees: plunderen). ;)

chantal zei

Hoi Nathalie,
Ik ben voor het eerst op je weblog en moet ontzettend lachen om je verhaal met de titiel 'winkelen'. Erg herkenbaar by the way ;)