31 augustus 2006

Belspellen

"Dames en heren, u bent waarschijnlijk de énige die nu kijkt. Het is immers een werkdag, een gewone werkdag, de scholen zijn weer begonnen en alle thuisblijvende moeders zitten nu met hun kinderen te lunchen. Mis deze kans dus niet! Ziet u de oplossing van deze puzzel? Wil iemand dit geldbedrag winnen? Er staan nog 2 minuten op de klok..."

(enzovoort.)

Om 12.15 zou GTST beginnen. Ik was van plan om te gaan kijken. I should be awfully ashamed.. Ik weet het. Maar het is zo spannend nu. (Want Ludo is vermoord en niemand weet wie het gedaan heeft. Zélfs de kijker niet. Terwijl dat eigenlijk nooit zo is bij een soap. De kijker hoort alles al te weten. Echt waar. Dat heb ik ooit op school geleerd.) En ik heb niets anders te doen. (Behalve de afwas en stofzuigen en nog wat andere dingen.)
Toch zit ik nu nog steeds naar een of ander belspel te kijken. (Het antwoord is overigens "Hoge bomen vangen veel wind." en je kan 15.000 euro winnen. Veel geld.) Een belspel dat GTST inmiddels meer dan 20 minuten heeft uitgesteld. En ik weet ook wel waarom. Ik ben namelijk niet de enige die zit te kijken. Er kijken ontzettend veel mensen naar die herhaling van 'Nederlands best bekeken soap', en al die mensen zitten nu samen met mij, wachtend op het begin van GTST, te kijken naar een belspel. Tsja.. op een gegeven moment gaan die mensen maar bellen. Want wat moet je anders. Dat hoofd van die presentatrice word je wel zat op een gegeven moment en de onzin die uit haar mond komt maakt het niet beter.
Belachelijk dit. Echt gewoon asociaal, heel irritant en natuurlijk geldafperserij (bellen kost namelijk 60 ct per gesprek en no way dat je binnen tachtig keer bellen iemand aan de lijn krijgt, je moet namelijk eerst door een of andere loting heenkomen).. De enige echte winnaar van zo'n bel-spel is de zender die het uitzendt. Kassa voor hun. En voor die ene winnaar die toevallig na voor 100 euro gebeld te hebben in de uitzending weet te komen. Maar die persoon moet voor die 15.000 euro natuurlijk ook nog een driecijferige code weten te raden (de snelle rekenaars onder jullie weten nu al dat de kans op die hoge geldprijs slechts 0,1 procent is. Niet bijzonder groot dus.), anders worden ze met 100 euro weggestuurd. Dat maakt de telefoonkosten goed. Maar that's all. Nou, kassa zeg... *zucht*

12.40 Het begint. Eindelijk. Dan stop ik nu met klagen. Voortaan kijk ik wel weer om 8 uur 's avonds.

Er is overigens onderzoek gedaan naar wat mensen 'nu nog van de buis af zouden willen hebben'. Drie keer raden wat op nummer 1 stond... Juist.. daar had je maar één keer raden voor nodig, hè? Belspellen: zonder concurrentie op nummer 1. Alleen is dit een eerste plaats die geen prijs waard is. Liever ontslag op staande voet, of iets met dezelfde gevolgen. Alles om die vreselijke spelletjes te stoppen. Ik vrees alleen dat die wens pas in zal gaan als pasen en pinksteren op één dag vallen... met sint juttemis... when hell freezes over... Voorlopig niet, dus.

Geen opmerkingen: